TOFU

pf_1488008503

Tofu – pyszna i zdrowa przekąska… można jeść na surowo, smażone, grilowane …. Tofu to twarożek sojowy otrzymywany w procesie koagulacji mleka sojowego. Tofu jest bogatym źródłem białka  roślinnych tłuszczów nienasyconych, wapnia i wielu witamin (sole żelaza, fosforu, sodu, potasu, witamin z grupy B, choliny, witaminy E). Tofu jest niskokaloryczne i nie zawiera cholesterolu. Po takim wstępie tofu powinno znaleźć się na każdym stole … samo zdrowie ….

U mnie w domu przysmakiem jest smażone tofu …. nawet buntowniczy nastolatek chętnie sięga po tofu. Przygotowuje je bardzo prosto …i chyba Wa, również polecam ten sposób ….

Kupujemy tofu w sklepie … jedna z sieciówek ma niesamowity wybór .. z czosnkiem, z chili grilowane…. samej nie udało mi się (mimo mojego kunsztu kulinarnego … ha ha) zrobić lepszego tofu niż mam okazję się zaopatrywać w C…… Tofu kroje w około 7-8 mm plastry i smażę na patelni (na łyżce oliwy) … wychodzi pyszne ….  Polecam …

Dla ambitnych podaję niżej przepis na tofu … spróbujecie zrobić?

SKŁADNIKI

  • 5 l mleka sojowego,
  • ok. 5 łyżeczek spożywczego siarczanu wapnia,
  • sól do smaku
  • inne składniki …. czosnek, chili, pieprz …

PRZYGOTOWANIE

  • zagotuj mleko sojowe, gotuj około 5 minut, odstaw  … i osól do smaku
  • siarczan wapnia (koagulant) rozpuść w około 100 ml ciepłej wody, dodaj do mleka sojowego (temperatura mleka powinna wynosić około 85 stopni)
  • mieszaninę delikatnie przemieszaj odstaw na 20 minut … z mleka oddzieli się „serek”
  • naczynie do tofu wyłóż gazą, łyżką cedzakową wyjmij serek i delikatnie ułóż go w foremce … delikatnie dociskaj … przykryj i odstaw na około 12 h do odcieknięcia …

Możemy jeść zimne, ciepłe, smażone, grilowane …. PYCHA!!!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *